Utasbiztosítást keresel repülős utazásodhoz? Itt mindent megtudhatsz arról, hogy milyen szolgáltatásokat kaphatsz az utasbiztosítóktól.
Repülős utasbiztosításnak hívják azokat a biztosítási konstrukciókat, amelyekben kiemelt biztosítási védelem található járatkésedelem, járattörlés, járat lekésés és a légipoggyásszal kapcsolatos káreseményekre. Az utasbiztosítások többsége tartalmaz alap fedezeteket ezekre a káreseményekre, és lehetséges repülős kiegészítő biztosítást is kötni a magasabb szolgáltatás érdekében.
A repülős fedezetek olyan szolgáltatások amik a repüléssel összefüggő káreseményekre kínálnak költségtérítést a Biztosítottak számára. Így térítésre kerülnek a járat késése vagy lekésése, a módosítása vagy törlése miatt a Biztosított sürgősségi kiadásai, legyenek azok étkezéssel vagy tisztálkodással járó kiadások, amik a hosszú várakozási időben szükségessé vállnak a reptéren.
Fontos: Az Union Repülő+ kiegészítő biztosítása pedig akár a taxi és a szállás költségét is fedezi a megadott térítési limitig, ha olyannyira elhúzódik ez az idő.
Továbbá az új menetjeggyel kapcsolatos foglalási vagy átfoglalási költségeket is térítik a különböző társaságok.
Fontos: A biztosító mindig a benyújtott számlák alapján térít és csak a repülőtársaság által meg nem térített költségeken felül!
A poggyászkárral kapcsolatban is hasonló térítési elv van. Minden azon felüli kellemetlenséget, ami a poggyász késésével, eltűnésével jár, és amit a repülőtársaság nem fizetett meg, azt a biztosító megtéríti. Így, ha a Biztosítottnak tisztálkodási szereket, ruhaneműt kell vásárolnia, akkor utólagosan a számlákat benyújthatja a biztosítónak, aki fedezni fogja ezeket a kiadásokat. A bőrönd sérülése miatti javítási költséget is fedezi a legtöbb biztosító, illetve ha a ruhái és személyes tárgyai megsérültek. Utóbbiak listáját a biztosítási feltételek tartalmazzák, de a Poggyászbiztosítás blogcikkünkből is tudsz még a témában tájékozódni.
Járattörlésre és járatmódosításra, amely meterológiai, technikai vagy hatósági intézkedés miatt történt;
Járatkésésre, amikor a járat az eredeti érkezési időponthoz képest jelentős késéssel érkezik meg.
Fontos: Többnyire a 6 órán felüli késés számít késésnek, és a 24 órát meghaladó késés járattörlésnek számít. Az EUB viszont 4 óra késéstől, az Allianz Platina csomagja pedig 3 órás késétől térít!
Járatlekés, amikor a Biztosított önmaga hibáján kívül kési le a járatát. Ez lehet közúti baleset miatt, vagy a reptérre tartó menetrendi vonat vagy busz késése miatt. Az is járatlekésének számít, ha a Biztosított a csatlakozójáratot kési le, mert már az eredeti járat is késve indult el, vagy azért hiúsul meg az átszállás, mert a csatlakozó járatra túlfoglalás történt és már nem fér fel a Biztosított.
Fontos: A biztosító társaságok csak akkor térítenek csatlakozó járat lekésésére, ha az eredeti járat érkezési ideje és a következő járat indulási ideje között menetrendszerint minimum 3 óra állt rendelkezésre.
Légipoggyászkárra, akár eltűnés, akár sérülés, akár késés esetére.
A reptéri dolgozók sztrájkja miatti járattörlésért.
Ha a repülőgép 6 óránál kevesebbet késett. EUB esetén ez 4 óra, Allianz Platina csomag esetén pedig ez 3 órán belüli késést jelent.
Ha a Biztosított a légi járat késéséről, törléséről vagy módosításáról a légi járat indulása előtt több mint 24 órával kapott tájékoztatást.
Ha a Biztosított önhibájából kési le a járatát, mint amikor elaludt és nem indult el időben.
Ha a közlekedési baleset a repülőjárat indulása előtt több, mint 3 órával történt.
Ha a Biztosított úgy késte le csatlakozó járatát, hogy a két járat érkezési és indulási ideje között nem volt 3 óra.
Arra a légipoggyászkárra, amely nem lett lejegyzőkönyvezve a légitársasággal vagy a reptérrel.
A poggyászból eltűnt ékszerek, nemesfémek, készpénz, értékpapírok után.
Továbbá az utasbiztosítás semmilyen olyan kárt nem térít meg, amelyet a légitársaság már megtérített a Biztosítottnak, viszont azon túl, a megadott szolgáltatási limitig, vállal fedezetet a Biztosítottat ért kellemetlenségekért.
Utasbiztosítás keresésekor a CoverMe.hu utasbiztosítási oldalán a
Termékválasztás menüpontjában a Repülős utazáshoz kapcsolatos fedezeteket
érdemes kijelölni, így a kalkulátor előre fogja sorolni azokat a biztosításokat,
amelyek tartalmazzák a kívánt szolgáltatásokat.
A megjelent biztosítási termékek kártyáin is megjelennek a szolgáltatások
és azok térítési limitei a gyors összehasonlítás érdekében.
Ugyanakkor választás előtt öt terméket részleteiben is össze lehet hasonlítani!
Ki kell jelölni a kártyák Összehasonlítom jelölő négyzeteit és máris indulhat
az öszehasonlítás.
Az alábbi táblázatban összehasonlítjuk,
hogy egy 4 fős családnak (2 felnőtt, 2 gyerek), egy 2 hetes spanyolországi
nyaralása mennyibe kerülne a különböző biztosítók középkategóriás termékeinél,
és ezért milyen repülős fedezetek milyen térítési limettel szolgáltatnak.
Ahol a repülős szolgáltatás kiegészítő biztosításhoz kötött, úgy azzal kalkuláltunk.
Fontos: A biztosítási díj a 4 fős család egészére vonatkozik, viszont a térítési díjakat fejenként kell érteni!
Biztosító | Alfa Világlátó Arany Aktív kiegészítővel | Allianz Útitárs Arany | EUB Air&Cruise Top | MAWDY Lux-Mg | Union Világjáró Horizont Prémium Repülő+ kiegészítő biztosítással |
---|---|---|---|---|---|
Biztosítási díj | 27 300 Ft | 27 300 Ft | 53 400 Ft | 26 180 Ft | 35 100 Ft |
Járatkésedelem | - | 20 000 Ft | 30 000 Ft | 50 EUR (6 óránként) | 50 000 Ft |
Járat lekésése | 80 000 Ft | - | 75 000 Ft | 100 EUR | - |
Járattörlés | - | 20 000 Ft | - | 100 EUR | 50 000 Ft |
Poggyászkár felső határa | 400 000 Ft | 400 000 Ft | 400 000 Ft | 400 000 Ft | 500 000 Ft |
Poggyászkésés felső határa | 25 000 Ft | 50 000 Ft | 75 000 Ft | 100 EUR | 50 000 Ft |
Amennyiben további kérdéseid vannak a repülős utazáshoz szükséges biztosításról akkor olvasd erről szóló cikkünket.
Szolgáltatási igény bejelentését a biztosítók az utazási asszisztencia
telefonszámukon a nap 24 órájában, magyar nyelven fogadnak.
Ha repülős utazással kapcsolatos káresemény történik, akkor viszont a
biztosító különböző dokumentumokat is fognak kérni,
káreseményektől függően, amiket majd online, személyesen vagy
postai úton is el lehet juttatni a biztosítónak a kárigénybejelentő
nyomtatványukkal együtt. Káreseményenként összegyűjtöttük,
hogy milyen dokumentumok kellenek:
Járattörlés, járatmódosítás, járatkésés: bármi is történt a
járattal, igazolást kell kérni a repülőtársaságtól a törlés vagy a
módosítás tényéről, késés esetén pedig, hogy pontosan mennyit késett
az eredeti menetidőhöz képest. Ezt érdemes azonnal elintézni a repülőtéren.
Ha bármilyen számlánk keletkezett a járattörlés,
-módosítás vagy -késés kapcsán, legyen az új foglalási díj,
élelmiszer, tisztálkodásiszer vagy nem tervezett szállás költsége,
azokat gyűjtsük be.
Először a légitársaságnál kell kérni kártérítést,
így a biztosítónak szüksége lesz a légitársaság térítésének bizonylatára,
illetve a térítések elutasítására.
Fontos: Az Allianz Útitársnak Arany és Platina csomagban található _Automatikus térítés légi járat késése, törlése, módosítása esetére fedezet kárigény bejelentése nélkül is azonnal térít a Biztosítottnak, ha az utasbiztosítási szerződésben megadta a járatszámát, annak indulási idejét és a bankszámlaszámát a bank nevével együtt!
Járatlekés: a járatlekésést mindig igazolni kell.
Ha közúti baleset miatt történt, akkor a baleseti jegyzőkönyvvel,
ha a vonat vagy a busztársaság járata késett, és azért nem ért ki
a Biztosított a reptérre, akkor a vonat vagy busz társaságtól kell
kérni igazolást. Ha a csatlakozójáratot késte le a Biztosított,
akkor a késést okozó repülőtársaságtól kell kérni igazolást.
A csatlakozó járat túlfoglalása miatti lekésés esetén a csatlakozójárat
repülőtársaságát kell felkeresni igazolásárt. Szükség lesz az eredeti
repülőjegyek és az újrafoglalt jegyek bizonylataira.
Fontos: Bármilyen káresemény is ér minket, az utasbiztosító csak a légitársaság által meg nem térített károkat fogja kifizetni, tehát fontos a légitársaságtól kapott kártérítési igazolást is csatolni a kárigénybejelentő nyomtatványhoz.
Légipoggyászkár: ha a Biztosított nem látja a poggyászát az érkezési tranzit futószalagján, vagy ha a bőröndje és annak tartalma megsérül, hiányos, akkor a légitársaság ügyfélszolgálati pultját kell megkeresni és jelezni kell a kárt. A repülőjeggyel egyfajta szerződés jön létre, amiben az utas jogai és a légitársaság kötelezettségei szerepelnek. Így az elveszett, a rossz gépre került vagy megrongálódott poggyász esetén a légitársaság felel. A biztosítónak szüksége lesz a poggyásszal kapcsolatos kártérítési bizonylatra a légitársaságtól. Ha a légitársaság nem ismeri el a kárt - mert a poggyászt a repülőtéren lopták el -, akkor erről is kell igazolás és a reptéri "Lost and Found" poggyászokkal foglalkozó ügyfélszolgálaton tett bejelentésről a jegyzőkönyvi másolat. A poggyász hiányában okozott vásárlások - tisztálkodószerek, ruhaneműk - bizonylatait is csatolni kell a biztosító kárigény bejelentő nyomtatványához.
Fontos: A szolgáltatás csak akkor érvényesíthető, ha légitársaság vagy a repülőtér igazolja a poggyász eltűnését, sérülését. A biztosító a légitársaság által meg nem térített károk után térít!