A biztosítási kötvény az az okirat, amely igazolja a biztosítás meglétét, valamint tartalmazza a biztosítási szerződésben foglalt fontos adatokat. Ezt a dokumentumot mindig a biztosító bocsátja ki. Online független utasbiztosítási portálon kötött szerződések esetében felmerülhet a kérdés: hogyan kapom meg a kötvényemet, ebben az esetben is küld a biztosító kötvényt?
A Biztosítási szerződések a CoverMe portálon egy alkuszi megbízáson keresztül jönnek létre. Ezt a megbízást az ajánlat beküldésével együtt adja meg a felhasználó a kötés utolsó lépéseként. Ez a megbízás egyedi és nem kizárólagos, azaz az aktuális biztosítási szerződés megkötésére vonatkozik, erre hatalmazza fel a Főnix Team Biztosítási Alkusz Kft-t.
Az alkusz független biztosításközvetítő, aki az ügyfél nevében jár el. Az alkusszal kötött biztosítások előnye, hogy az ügyfél igényeit felmérve az alkusz különböző biztosítók, különböző termékeit tudja ajánlani, így időt és pénzt lehet spórolni azzal, hogy az ügyfél számára legkedvezőbb biztosítási szerződés születhessen meg.
Az ügyfél a CoverMe portálon keresztül is mindig a biztosítóval köti a szerződést az alkuszi megbízásban adott felhatalmazással. A biztosítás díjat is az ügyfél nem az alkuszi cégnek vagy a független biztosítási portálnak utalja, hanem közvetlenül a biztosítónak.
A CoverMe.hu online biztosítási portálon létrejött utasbiztosítási ajánlat díját bankkártyával lehet kiegyenlíteni. A bankkártyás fizetés közvetlenül a biztosítónak megy. Sikeres befizetés után a biztosítási szerződés, azaz az utasbiztosítási kötvény a Fiókom / Biztosításaim menüpontba fog feltöltődni. Itt találhatóak a biztosításhoz tartozó legfontosabb adatok is, az asszisztencia telefonszáma és a kárigénylés elindításához szükséges információk. A biztosítási kötvényt emailben is megkapja az ügyfél a CoverMe-től és a biztosítótól is, hiszen manapság már nem szükséges ezeket a dokumentumokat kinyomtatni. Amennyiben az ügyfél okos telefonjára letölti a CoverMe mobil applikációját, akkor még az emailek között sem kell keresgélnie, ha káresemény kapcsán a biztosítóval szeretné felvenni a kapcsolatot. A mobil alkalmazás segítségével egyből lehet hívni az asszisztencia vonalát, és a kötvényt megnyitva, könnyedén lehet hivatkozni a szerződésszámra.
A CoverMe biztosítási portálon ai@Szilvivel is lehetséges utasbiztosítást kötni. Ez az opció azoknak felelhet meg inkább, akik nem szeretnek formanyomtatványokat kitölteni, illetve akik a "személyes" kapcsolatot preferálják. Rá kell kattintani ai@Szilvi gombjára és a felnyíló ablakban kell megadni az utazással kapcsolatos adatokat.
Nem baj, ha nem adunk meg minden adatot, a hiányzóakra ai@Szilvi rá fog kérdezni, illetve az utasbiztosításra vonatkozó kérdésekre is készségesen felel a biztosítási feltételekben szereplő információk alapján. Ha a találati listához megkapta az összes adatot, akkor egy link segítségével elnavigál a Termékválasztás menüpontba, ahol a személyre szabott utasbiztosítási ajánlatok közül tud a felhasználó választani. Az ajánlati kártyákon a főbb fedezetek biztosítási összegeit és a biztosítás díját könnyen össze lehet hasonlítani, de akár 5 ajánlatot is kiválaszthat a felhasználó, hogy részleteiben hasonlítsa össze őket.
A választott ajánlat után még a szerződő adatait kéri be a felület, majd az összesítő oldal ellenőrzése után lehet elindítani a bankkártyás fizetést. Sikeres fizetés után a szerződés érvénybe lép, kiküldésre kerül a szerződő email címére, és a felület Fiókom / Biztosításaim menüpontban is látható lesz.
A CoverMe szintén rendelkezik ChatGPT plugin-nal, ha használod a felületet akkor kipróbálhatod az új GPT-4o alapú chat utasbiztosítási asszisztensünket, ami hasonlóan a fentiekhez felméri az igényeidet és átirányít az összehasonlító / kiválasztás / kötés lépésre.