Lakásbiztosítás asszisztencia szolgáltatások - 2024

Hasonlítsd össze online a lakásbiztosítás ajánlatokat és kösd meg a legkedvezőbbet!

Alfa biztosító logó
Allianz biztosító logó
Granit biztosító logó
K&H biztosító logó
Signal biztosító logó
Union biztosító logó
Uniqa biztosító logó
ai-Szilvi
Jelenleg az alábbi témákban kérdezhetsz: Lakásbiztosítás márciusi kampány, MFO, díjfizetés, biztosítás felmondása, önrész
Márciusi kampányról
Ki válthat márcisuban lakásbiztosítást?
Mi az MFO lakásbiztosítás?
Mi az önrész?

Számos biztosító lakásbiztosítási termékéhez lakásdoktor, ezermester, lakás gyors vagy vészelhárítási szervíz, illetve egyszerűen csak lakás vagy háztartási asszisztencia fantázianevű kiegészítő biztosításokat kínál. Mindegyikben az a közös, hogy különböző káresemények kapcsán szakembereket biztosítson a kár elhárítása érdekében. A kiegészítő biztosítás azonban nem a legolcsóbb fedezetek közé tartozik. Ha gondolkozol ilyen jellegű biztosítás kötésén, de bizonytalan vagy, hogy megéri-e, akkor olvass tovább a részletekért!

Mi az a lakásdoktor szolgáltatás?

A lakásdoktor kifejezés az Alfa biztosítótól származik. A lakásbiztosításához tartozó asszisztenca szolgáltatásának konkrétan ez a neve. A név nagyon találó, hiszen egy olyan biztosítási fedezet, ami valóban "doktor" módjára segít, akkor és azonnal, amikor a legszükségesebb. Minden lakás asszisztencia szolgáltatásához tartozik egy telefonszám, ami a nap 24 órájában hívható. Betört az ablak télvíz idején? Vagy a mosógép bekötése nem volt sikeres és elázott a fürdőszoba, ráadásul pont karácsonykor?! Semmi gond, ha rendelkezel "lakásdoktorral", hívd fel és azonnal kijön, segít és "meggyógyítja" az otthonod. Legalábbis ezt ígérik. De vajon minden káreseményre küldenek valakit? És vajon kell a szerelőnek fizetni, vagy azt is tartalmazza a biztosítás?

Mire nyújt fedezetet a lakás asszisztencia szolgáltatásai?

  • A kockázatviselés helyén, vészhelyzet kialakulásakor, a nap 24 órájaban hívhatóak, és szakembert küldenek.

  • A szakemberek többnyire: víz-, gáz-, fűtésszerelők, tetőfedők, üvegesek, villanyszerelők, duguláselhárítók és zárjavítók lehetnek.

  • A vészelhárítási költségekbe tartozik: a kiszállási- és a munkadíj, valamint az anyagköltség, viszont a biztosítási összegek nem túl magasak, és sok biztosító nem is jelzi a feltételeiben a pontos összeget. 30-tól 150 ezer forintig találunk erre vonatkozó információkat.

  • Az asszisztencia vonala vészhelyzet nélküli káresemény kapcsán is hívható, anélkül is ajánlhatnak szakiparost. Ebben az esetben a biztosított előfinanszírozza a szakember költségeit, és ha a káresemény része volt a lakásbiztosításának, akkor természetesen a biztosító a feltételeinek megfelelően utólag téríti a kárral járó költségeket. Például, ha egy beltéri üvegajtó üvege tört be, az nem feltétlenül számít "vészhelyzetnek", akkor a biztosító akkor és úgy fogja kifizetni a káreseménnyel kapcsolatos költségeket, ahogy az a feltételeiben az üvegkár káreseménye kapcsán leírja.

Fontos: Lakás asszisztencia jellegű szolgáltatást nem lehet önmagában megvásárolni. A fedezet vagy az alap lakásbiztosítás része, vagy a lakásbiztosítás mellé köthető kiegészítő biztosítás kell, hogy legyen!

Mire nem nyújt fedezetet a lakás asszisztencia szolgáltatásai?

  • A biztosított csak a kockázatviselés helyén megjelölt ingatlanon érvényesítheti az asszisztencia szolgáltatást. A nem biztosított ingatlanán - például a nyaralóján - csak akkor kérhet asszisztencia szolgáltatást, ha arra is köt egy másik lakásbiztosítást asszisztencia fedezettel.

  • A biztosítási szerződés kockázatviselési kezdete előtt bekövetkezett eseményekre és azok következményeire.

  • A közszolgáltatások (beleértve az áram-, víz- vagy gázszolgáltatást) meghibásodásából vagy a biztosított ingatlan közszolgáltatásról történő lekapcsolásából eredő károkra.

  • Közös helyiségekben és a közösségi részekben bekövetkezett károkra.

  • Esztétikai károkra, amik például a szaniterekben, kapcsolókban, gombokban keletkeztek.

  • A biztosított által házilag vagy nem a biztosítóval szerződött szakember által elvégzett javításokra.

  • Nem megfelelő karbantartásból és gyártói előírások be nem tartásából eredő elhanyagolásból vagy fokozatos állagromlásból eredő károk.

A fontosabb fedezetkre való tekintettel összegyűjtöttük, hogy a CoverMe biztosítási portálon elérhető biztosítók közül ki hogyan térít - vagy éppen nem térít - lakás szervíz szolgáltatásai tekintetében. Az adatok a 2024. júliusban érvényben lévő biztosítási feltételekből származnak.

Alfa Oké lakásbiztosítás Lakásdoktor és Ezermester kiegészítő biztosítása

Az Alfa Oké két asszisztencia jellegű kiegészítő biztosítást kínál és egyszerre csak az egyik köthető a lakásbiztosításhoz.

1. Lakásdoktor kiegészítő biztosítás, melyben a biztosító vállalja a vészelhárítási és egyéb, háztartási asszisztencia, gyors segítség, szolgáltatások, valamint kisiparosi kivitelezői, javítói jellegű szolgáltatás megszervezését a munkadíj, anyagköltség, kiszállási díj átválalását a következő szakmákban:

  • víz-, gáz-, fűtésszerelő,

  • tetőfedő,

  • üveges,

  • villanyszerelő,

  • duguláselhárító,

  • zárjavító, lakatos.

Amennyiben a kialakult vészhelyzet a biztosítási szerződés valamely szabályzatában meghatározott kockázathoz kapcsolódik (például csőtörés, üvegtörés, tetőkár), úgy a szolgáltatást korlátlan számban lehet igénybe venni. A nem biztosítási kárral kapcsolatos káreseményre (például kulcselvesztés miatt lakatos szakember igénylése) biztosítási évenként egy alkalommal van lehetőség.

2. Ezermester kiegészítő biztosítás:, mely "Lakásdoktor" és "Gondnok szolgáltatást" tartalmaz egyben. Gondnok szolgáltatásra 1 hónapot, Lakásdoktor szolgáltatásra nem határoz meg várakozási időt a biztosító. A biztosító a Gondnok szolgáltatás költségeket biztosítási évenként 1 alkalommal, az 1 szakember által elvégezhető, maximum 2 óra időtartamú szakipari munka – egyszeri kiszállással – mértékéig vállalja. A Gondnok szolgáltatás alatt az alábbi szakipari munkák értendők:

  • beton-, tégla-, fa-, gipszkarton falak és csempefelületek fúrása

  • égők cseréje, lámpatestek, kapcsolók, dugaljak javítása, cseréje,

  • falon kívüli villanyszerelési feladatok,

  • festés, tapétázás, mázolás javítása,

  • mosógép és mosogatógép bekötése,

  • csaptelepek és szifonok cseréje, szifonok tisztítása, egyéb falon kívüli vízszerelés,

  • lapra szerelt bútorok össze vagy szétszerelése,

  • bútorajtók, fiókok, fogantyúk javítása, cseréje,

  • polc, kép, tükör, karnis, fali szekrény, TV fali konzol felfúrása, felszerelése,

  • építőipari munkák esztétikai javítása,

  • zárbetét, zárszerkezet beállítása, javítása, cseréje,

  • a szakipari munka során keletkezett törmelék, hulladék elszállítása maximum 1 db zsák, 10 kg súlyig, illetve maximum 50x50x50 cm méretig.

Allianz Otthonom biztosítás

Az Allianz Otthonom lakásbiztosításában már beletartozik az asszisztencia szolgáltatás, ráadásul mindhárom - komfort, extra, max - módozatában! Tehát nem kell külön díjat fizetni érte. A szolgáltatás két fedezetet is tartalmaz, melyek a biztosított otthonában vagy háztartási gépeiben történő vészhelyzeti, vészelhárítási munkálatokra vonatkozik. A biztosítási összeg: 150 000 Ft/biztosítási esemény, évente maximum négyszer! A pótalkatrészek költségét biztosítási eseményenként 9 000 Ft-ig téríti a biztosító.

1. Otthoni Vészhelyzeti segítségnyújtást:

  • víz-, illetve csatornavezetékek károsodására,

  • wc, fürdő, mosdó, mosogató dugulására,

  • villamosenergia ellátó rendszerek hibájára,

  • fő fűtési rendszer, illetve a fő fűtési rendszer által biztosított melegvízellátás meghibásodására,

  • külső zárak, tetőfedés, ajtók vagy ablakok balesetszerű károsodására vihar, tűz, füst, betörés, betörési kísérlet vagy rongálás következtében,

  • bejárati ajtó mechanikus zárjának javítására vagy cseréjére, (de elveszett vagy ellopott kulcs esetén csak a munkadíjra terjed ki a fedezet!),

  • patkányok, egerek, rovarok, darazsak, méhek és ezek fészkei által okozott károk elhárítására.

2. Háztartási gépek biztosítása, vészhelyzetnek minősül a gáz vagy elektromos tűzhely vagy sütő, mosógép, mosó-szárítógép, szárítógép, hűtőszekrény, fagyasztó, illetve mosogatógép meghibásodása az alábbi feltételek együttes teljesülése esetén:

  • a készülék a kockázatviselés helyén van telepítve,

  • a készülék életkora az eredeti vásárlási bizonylat dátumától számított 5 éves élettartamot nem haladja meg,

  • a készülék maximális ára bruttó 900 000 Ft,

  • a gyártói, a kereskedői és a kiterjesztett garancia már nem vonatkozik rá.

A biztosítás nem terjed ki a készülék olyan meghibásodására, ami külső okból rövidzárlat, illetve az áramellátó hálózat túlfeszültsége miatt történt. Továbbá a (külföldről beszerzett) háztartási gépek káraira, amelyek a szükséges alkatrészek hiánya miatt nem javíthatók.

Gránit Biztosító Gyorsszolgálat-24 kiegészítő biztosítása

A kiegészítő lakás asszisztencia biztosítás mind a Megóv-Lak Minősített Otthonbiztosítás, mind a Házmester lakásbiztosítás mellé köthető. A biztosított a biztosítóhoz bejelentett kár, hiba megszüntetése, helyreállítása érdekében - a biztosítóval együttműködő külső szolgáltatón keresztül - szakiparos ajánlást kérhet telefonon, a nap 24 órájában. A szakemberajánlás útján igénybe vett szolgáltatás megrendelése a biztosított felelőssége, költségeit (munka-, anyag-, kiszállási díj) a biztosított fizeti meg a szakembernek, ám a kárrendezési eljárás során a biztosító, az Otthonbiztosítási Különös Feltételek figyelembe vételével, utólag megtéríti azt a biztosítottnak.>

Milyen szakiparosokat lehet igénybevenni a Gránit Gyorsszolgálat-24-gyel?

  • Víz-, gáz-, fűtésszerelőt,

  • tetőfedőt,

  • üvegest,

  • villanyszerelőt,

  • duguláselhárítót,

  • zárjavítót,

  • bádogost.

A kárrendezéshez az anyag-, és munkaköltséget tételesen tartalmazó számlát, valamint a munkalapot kell benyújtani a biztosító részére. Ne felejtsük el ezeket elkérni!

K&H lakásszerviz 24/7 kiegészítő biztosítás

A K&H lakásszerviz 24/7 kiegészítő biztosítás a K&H lakásbiztosítása mellé köthető. A szolgáltatás az év minden napján 0-24 óráig áll rendelkezésre, és a lehető legrövidebb időn belül vészelhárító szakembert vagy mesterembert küld, szakiparost szervez, továbbá átvállalja ezek költségeit. A biztosító által vállalt költségek: kiszállási díj, munkadíj, anyagköltség biztosítási eseményenként 35 000 forintig. Hiba- és vészelhárítás esetén a 35 000 forint összeghatár feletti költségeket közvetlenül a vészelhárító szakember vagy a mesterember részére a biztosítottaknak a helyszínen ki kell egyenlíteniük. Azt követően a biztosított a telefonos diszpécsernél megtett kárbejelentése alapján a biztosító illetékes kárrendezési egységétől – a szerződési feltételek szerint – utólagos kárrendezést igényelhet.

Milyen szakembereket lehet igénybevenni a K&H lakásszerviz 24/7-tel?

  • Víz-, gáz-, fűtésszerelőt,

  • villanyszerelőt,

  • klímaszerelőt,

  • riasztószerelőt,

  • zárjavítót, lakatost,

  • tetőfedőt,

  • üvegest,

  • duguláselhárítót.

Amennyiben nem vészelhárításra van szükség, a biztosító akkor is ajánl szakembert, viszont annak minden költségét a biztosítottnak kell állnia!

Signal Biztosító Lakás asszisztencia kiegészítő biztosítása

A Signal lakásbiztosításához köthető Lakás asszisztencia kiegészítő biztosítása a biztosított épületszerkezetben, -gépészetben, -gépészeti műszaki berendezésben bekövetkező meghibásodás után szolgáltat. További biztosítási esemény, ha egy váratlan külső mechanikai behatás következtében jelentkező vészhelyzet elhárításához, sürgős beavatkozás válik szükségessé a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében. A szerződő vagy a biztosított a kialakult vészhelyzetet azonnal, de legfeljebb a bekövetkezéstől, illetve tudomásra jutástól számított 24 órán belül köteles bejelenteni. A biztosítási összeget adott biztosítási időszakra, ami általában az éves időszak, a szerződő határozza meg, mely megegyezik a maximum szolgáltatható kártérítési limittel.

Milyen szakembereket lehet igénybevenni a Signal Lakás Assistance-szel?

  • Víz-, gáz-, fűtéscsőszerelőt,

  • duguláselhárítót,

  • villanyszerelőt,

  • tetőfedőt,

  • zárjavítót,

  • üvegest.

Union lakásbiztosítások háztartási asszisztencia fedezete és kiegészítő biztosítása

Az Union Otthonbiztosítás 3 módozatban köthető: standard, optimum és extra csomagokban. A Standard csomag nem tartalmazza, de nem is köthető hozzá kiegészítőként a háztartási asszisztencia fedezet. Az Optimumhoz kiegészítő biztosításként köthető meg, extra csomag kötésekor pedig az alap biztosítás része. A fedezet az Union Értem Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításhoz is köthető kiegészítő biztosításként. Akár az extra csomagban, akár kiegészítőként az optimum vagy MFO csomaghoz köti a fedezetet a szerződő, mindhárom esetben a biztosító vállalja a vészelhárítási szolgáltatás megszervezését. Azaz a vészhelyzet bejelentése után a biztosító 24 órán belül megfelelő szakembert küld a helyszínre. Továbbá a biztosító vállalja, hogy az általa küldött szakember vészelhárítási tevékenységének költségeit, biztosítási eseményenként 30 000 Ft erejéig megtéríti. A fedezet szakiparosok ajánlását is tartalmazza. A nem vészelhárítás jellegű, szakemberajánlás útján igénybe vett szolgáltatás megrendelése a biztosított felelőssége, költségeit (munka-, anyag-, kiszállási díj) a biztosított fizeti meg a szakembernek, de amennyiben az így igénybe vett szolgáltatás a biztosítási szerződés valamely kockázatával okozati összefüggésben keletkezett, úgy a biztosító a kárrendezési eljárás keretei között a feltételek szerint utólag megtéríti azt a biztosítottnak.

Milyen szakmák vészelhárítási szolgáltatását szervezi az Union háztartási assistance-szel?

  • Vízvezeték-, gázvezeték szerelés,

  • tetőfedés,

  • üveges,

  • villanyvezeték szerelés,

  • dugulás elhárítás,

  • zárszerelés.

Mit nem tartalmaz a szolgáltatás?

  • a gáz- és elektromos készülék javítását,

  • zárcserét, ha nem vészhelyzethez kapcsolódik,

  • olyan csatorna dugulást, amely nem jár szennyvíz kiömléssel,

  • szerelvények javítását, cseréjét, például csaptelep vagy WC tartályét.

Uniqa HomeGuard lakásbiztosítás Plusz24 vészhelyzeti asszisztencia fedezete

A Plusz24 vészhelyzeti asszisztencia fedezet elérhető az Uniqa HomeGuard Médium és Prémium csomagjaiban - Standardban sajnos nem elérhető. Tehát ezekben a csomagokban a szolgáltatás az alap biztosítás része, és nem kell külön díjat fizetni érte. Vészhelyzet esetén a biztosító megszervezi a különböző szakiparos munkálatokat a nap 24 órájában. A biztosító a fedezet biztosítási összegének a kár időpontjában érvényes éves díjat tekinti és szolgáltatását ennek mértékéig nyújtja. Ha ezen összeget a vészelhárítás költsége meghaladja, a különbözetet a biztosított köteles a helyszínen megfizetni.

Milyen szakmák vészelhárítási szolgáltatását szervezi az Uniqa Plusz24 vészhelyzeti asszisztencia fedezete?

  • Zárszerelés,

  • víz-, gáz-, fűtésszerelés,

  • duguláselhárítás,

  • villanyszerelés,

  • tetőfedés,

  • üvegezés.