Utasbiztosítás autóra - elmondjuk miért fontos

LM
Ludányi Melinda Létrehozva: 2023.04.15. Frissítve: 2023.10.11.
Utasbiztosítás autóra - elmondjuk miért fontos

A biztosítás megkötése előtt mindig meg kell adnunk az utazás módját is – nem véletlenül. Teljesen más káresemények következhetnek be, ha gépjárművel vagy motorkerékpárral utazunk, mint ha repülővel érnénk el az úti célunkat. A gépjármű-asszisztencia szolgáltatások jelentősen megkönnyíthetik a dolgunkat, ha bármi gond adódna az autónkkal – eláruljuk, mikor érdemes ilyet kötni, és milyen esetekben használhatjuk fel!

Az utasbiztosításon nem érdemes spórolni, mert egy pár perces orvosi vizit költségei akár százezres nagyságrendre rúghatnak, nem is beszélve a súlyosabb sérülésekről. De egy külföldi utazás során nemcsak az egészségünket kell félteni, hiszen akár az autónk is „megbetegedhet”; a műszaki problémák mellett egyéb káresemények is bekövetkezhetnek, például egy autóbaleset, vagy a jármű ellopása, feltörése. Az autó javíttatásának költségein túl felmerülhetnek olyan kiadások is, amelyek a vártnál jobban megterhelik a családi költségvetést, például az ott-tartózkodás idejének megnövekedése vagy a hazajutás, amennyiben ez a saját autónkkal nem lehetséges. Felmerülhet ezzel kapcsolatos jogvédelmi szolgáltatások szükségessége is. Ezért fontos, hogy tisztában legyünk a kiegészítő gépjármű-asszisztencia szolgáltatásokkal, melyek jelentősen megkönnyíthetik az életünket külföldi utazásunk során.

Nézd meg most, milyen ajánlataink vannak
autós utazásod biztosítására!

Milyen káresemények esetén nyújthat fedezetet az autós utasbiztosítás, illetve a gépjármű-asszisztencia biztosítás?

A leggyakoribb példa, amikor egy húsz évnél fiatalabb jármű esetében válik szükségessé a helyszíni szervizelés. Ebben az esetben a biztosító fizeti a költségeket, és ha nincs lehetőség a helyszíni javításra, akkor az asszisztencia autómentőt küld a helyszínre, hogy elszállíttassa a járművet a legközelebbi szakszervizig.

A fedezet kiterjedhet a biztosított(ak) elszállásolására, valamint a hazaszállítás költségeire is. Mivel az asszisztencia szolgáltatások biztosítónként eltérőek a fedezetek és a biztosítási összegeket illetőleg, érdemes áttanulmányozni a szerződési feltételeket.

Milyen esetekben nem fizet a biztosító? – Az autós utasbiztosítás legfontosabb pontjai

Fontos azonban tudni, hogy nem mindenfajta kár esetében fizet a biztosító. Vannak olyan kivételek, amelyekre nem terjed ki a fedezet. Ilyen esetek például:

  • Ha ittasan vagy bódult állapotban vezet a sofőr,
  • Ha nem az utasbiztosításban megjelölt biztosítottak vezetik az autót, és így következik be a káresemény (pl. baleset, amiről jegyzőkönyv is készül). Ebben az esetben a biztosító utólag sem fogja megtéríteni a balesettel járó extra költségeket, még akkor sem, ha nem a mi sofőrünk volt a hibás,
  • Ha háborús zónába utazunk vagy olyan területre lépünk, melyet a biztosító kizárt a fedezetből (például Törökország Ázsiához tartozó részei),
  • Vagy az autóban felejtettük a kulcsot, esetleg járó motorral az utcán hagytuk a járművet.

Minden biztosító esetében mások a kitételek, ezért érdemes pontosan áttanulmányozni a szerződési feltételeket, még a biztosítás megkötése előtt, hogy biztosan a megfelelő terméket válasszuk. A CoverMe a legnagyobb biztosítók legjobb biztosítási termékeit kínálja, és segít ezeknek az összehasonlításában is.

Milyen adatokat kell megadnunk, ha külföldi autós utazáshoz kötnénk utasbiztosítást?

  • A legfontosabb adat az utazás időpontja, helyszíne és célja.
  • Az autó vagy motorkerékpár életkora az első üzembe helyezéstől számítva.
  • A biztosított utasok listája, személyes adatokkal.

Ezek persze csak a legfontosabbak, hiszen biztosítónként eltérőek lehetnek a bekért adatok, ha gépjármű-asszisztencia szolgáltatással bővítenénk az utasbiztosításunkat.

Egyéb fontos tudnivalók az autós utasbiztosításokról, gépjármű-asszisztenciáról

  • Autó vagy motorbicikli meghibásodása esetén a biztosító általában csak magát a javíttatást fizeti. Ha pótalkatrészre van szükség, annak költsége legtöbb esetben az utast terheli.
  • Ha az autót nem lehet a helyszínen megjavítani, akkor a biztosító megszervezi annak elszállítását a szakszervizig, sőt a legtöbb esetben a kapcsolattartást is vállalja, így nyelvi nehézségek sem jelentenek gondot.
  • Ha az adott országban nem javítható a gépjármű, akkor meghatározott összeghatárig a biztosító vállalja, hogy hazaszállítja azt Magyarországra.
  • Ha az autó javítása nem történik meg egy bizonyos időintervallumon belül, akkor a biztosító bérautó biztosításával segíthet téged.

Hogyan zajlik a kárbejelentés, kárrendezés, ha autós utasbiztosításunk van?

Ha már nem vagyunk veszélyben és – szükség esetén – felvettük a kapcsolatot a mentővel és a rendőrséggel is, hívjuk fel az asszisztenciát. A gépjármű-asszisztencia szolgáltatáshoz sok esetben külön telefonszám tartozik, erre érdemes figyelni. A kárt a káresemény bekövetkezte után legkésőbb 48 órával jelenteni kell. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy mindenre emlékezni fogunk, jegyzeteljük le a részleteket, vagy vegyük fel őket hangrögzítővel a telefonunkon.

Amennyiben balesetet szenvedtünk, szükségünk lesz a rendőrségi jegyzőkönyvre, amivel igazoljuk a káresetet. Emellett a járművet elszállító cégnek és a szakszerviznek is igazolnia kell, hogy az autónk menetképtelen. Az eredeti számlákat a felmerülő költségekről mindenképpen tartsuk meg. Nemcsak a szervizelésről, de a szállásról vagy az autóbérléséről is őrizzük meg a számlát. Semmiképp ne intézkedjünk anélkül, hogy a biztosítóval egyeztettünk volna, ellenkező esetben eleshetünk a kártérítéstől. A CoverMe applikációból könnyedén elérhetjük a kötvényt, így mindig magunknál tudhatjuk.

Hasznos volt a cikkünk?

Ha érdekesnek vagy hasznosnak találtad a cikkünket akkor iratkozz fel a hírlevelünkre.